Generalforsamling 20 Marts

Kære alle

Sejlersæsonen nærmer sig, og vi skal inden have afholdt årets generalforsamling (indkaldelse er vedhæftet).
På mødet kommer tre vitale punkter, som jeg gerne vil have i forholder jer til inden:
  • Bent Johansen ønsker at udtræde af bestyrelsen, og stopper som næstformand og materielmester
  • Helge Ostermann ønsker at udtræde af bestyrelse, og stopper som kasserer
  • Dorte Rasmussen stopper med at varetage klubhuset, og som aktivitetsudvalgs formand
Charlotte Feltsen har heldigvis tilkendegivet at hun gerne stiller op til bestyrelsen, men det betyder stadig at vi kommer til at mangle et bestyrelsesmedlem og to suppleanter. Hvis nogen af jer ønsker at stille op til bestyrelse, eller som suppleant, skal i gerne melde det til mig senest en uge før generalforsamlingen.
Derudover kommer vi til at mangle en næstformand, en materielmester, en kasserer og en formand for aktivitetsudvalget.
Alle posterne er vitale for at klubben kan fungere, og jeg vil derfor gerne appellere til at i grundigt overvejer om det kunne være noget for for jer; eller foreslå andre i klubben at træde til!
På generalforsamlingen kan alle betalende medlemmer deltage; men det betyder også at hvis man ikke har betalt eller er i restance, har man ikke stemmeret. Betalingen skal være foretaget tre måneder forud for forsamlingen.
Foruden generalforsamlingen vil jeg gerne påpege at den forestående isætning af både er for medlemmer af sejlklubben – dvs. har man ikke betalt kan man ikke deltage i den fælles søsætning – så derfor; hvis man ønsker at være med, skal man skynde sig at melde sig ind i klubben igen!
Oplysninger om generalforsamlingen mv. kan læses i de vedhæftede bilag.
Vi håber i bestyrelsen på stort fremmøde!
Med venlig hilsen
Bjarke

Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Kragenæs Sejlklub

Torsdag den 20. marts 2025 klokken 19. i klubhuset på Kragenæs Havn

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent
    1. Bestyrelsen foreslår Kim Kristensen
  2. Valg af referent
    1. Bestyrelsen foreslår Dorte Rasmussen
  3. Valg af stemmetællere
    1. Bestyrelsen foreslår vores revisorer
  4. Bestyrelsens beretning for 2024
  5. Forelæggelse af regnskab 2024 til godkendelse
  6. Behandling af indkomne forslag
  7. Forelæggelse af aktivitetsplan 2025 til godkendelse
  8. Forelæggelse af budget for 2025
  9. Valg af formand
    1. Bjarke Nielsen, ikke på valg
  10. Valg af kasserer
    1. Helge Ostermann; på valg – modtager ikke genvalg
  11. Valg af bestyrelsesmedlemmer, på valg er:
    1. Niels Pedersen; modtager genvalg
    2. Per Skov; modtager genvalg
    3. Bent Johansen; modtager ikke genvalg
  12. Valg af to bestyrelses suppleanter, på valg er:
    1. Charlotte Precht; modtager ikke genvalg – stiller op som bestyrelsesmedlem
    2. Jørn Rohde; modtager ikke genvalg
  13. Valg af revisorer og revisorsuppleant, på valg er:
    1. Claus B. Kristensen
    2. Per Antonissen
    3. Kurt Jacobsen – Suppleant
  14. Eventuelt

Kragenæs Sejlklub

Beretning 2024

Sejlklubben havde ved udgangen af 2024 138 medlemmer, mod 136 i 2023.

Der har jf. aktivitetsplanen 2024 været udbudt en god del arrangementer, hvoraf nogen fungerer bedre end andre:

  • Der er lille eller ingen tilslutning til fredagsgril
  • Fælles sejlture er der ingen tilslutning til
  • Arrangementer udenfor sæson er der ingen eller lille tilslutning til (eksempelvis Standerstrygning og Nytårskur)

Til gengæld fungerer:

  • Ugentlig billard uden for sæson fungerer (som undtagelse fra ovenstående)
  • Ugentlige kapsejladser med jævnt fremmøde og gode sejladser
  • Afriggerfest med stor tilslutning
  • Arbejdsdage forår og efterår; med stort fremmøde af nye medlemmer
  • Højvandssikring som foregik over to gange en uge (plus ekstra dage for Bent og andre hjælpere…)
  • Impulsive turer opslået på Facebook fungerer, i et vidst omfang
  •  

Bådisætnig og optag fungerer fint, og der er stor villighed til at hjælpe hinanden. Bent Johansen (næstformand og formand for materialeudvalg), som i mange år har orkestreret både isætning og optag, har i løbet af året meldt ud at han stopper som udførende koordinator ved isætning og optag. Bent har meldt at han hjælper ved isætning 2025.

Aktivitetsudvalget har pt. ingen medlemmer eller formand efter at Dorte i 2024 annoncerede at hun stopper i udvalget.

Der har gennem 2024 været udfordringer med at medlemmer ikke rydder op efter sig selv; det gælder både toilet, køkken og fællesrummet. Dorte har typisk været den der har påtaget sig opgaven – det er ikke meningen; og vi henstiller alle til at være lidt mere selvkritiske når vi forlader klubhuset.

2024 blev også året hvor vores kasserer Helge Ostermann vælger at have sidste embedsperiode. Helge har lovet at hjælpe ved isætning af både i 2025, men stopper derefter.

Det er tre markante profiler der vælger at stoppe, og vi skylder dem stor tak!

 

Aktivitetsplan for Kragenæs Sejlklub

2025

Generalforsamling torsdag den 20. marts klokken 19 – Fællesspisning klokken 18

  • Tilmelding til Charlotte Precht: charlottefeltsen@hotmail.com
  • Tilmelding senest den 10. marts
  •  
  • Arbejdsdag lørdag den 22. marts klokken 8-15
  • Tilmelding til: kgn.sejlklub@gmail.com
  • Klubben byder på morgenmad og frokost
  •  
  • Søsætning: bådene kommer i vandet lørdag 26. april, fra klokken 7
  • Starter på Kragenæsvej
  • Tilmelding og betaling senest mandag den 14. april
  • Tilmelding til Helge Ostermann – helge@ostermann.dk eller på liste i klubhuset
  • Betaling til konto 6520 4161636 eller mobilpay 51543040
  • Der vil blive udarbejdet en vejledende tidsplan, og priser følger
  •  
  • Standerhejsning 3. maj, med efterfølgende sejlads til Dybvig kl. 10 – foreløbig ingen arrangør
  •  
  • Aftenkapsejlads starter tirsdag 6. maj, mødetid klokken 17.45 – foreløbig ingen arrangør
  •  
  • Sommerbillard starter torsdag den 1. maj
  •  
  • Kapsejlads øerne rundt den 17. maj – foreløbig ingen arrangør
  •  
  • Sankthans 23. juni – foreløbig ingen arrangør
  •  
  • Arbejdsdag 23. august
  •  
  • Fejø rundt 6. september, skippermøde klokken 9 – foreløbig ingen arrangør
  •  
  • Kragenæs Cup lørdag den 20. september klokken 9 – foreløbig ingen arrangør
  •  
  • Afriggerfest 11. oktober – foreløbig ingen arrangør
  •  
  • Opsætning af bådestativer
  •  
  • Bådoptag 17. og 18. oktober
  •  
  • Standerstrygning lørdag den 25. oktober klokken 10
Dette indlæg blev udgivet i ks. Bogmærk permalinket.